20 Μαρτίου 2021

Ταλασάν ορμάν...

➤ μια φίλη της σελίδας μου έστειλε έναν σύνδεσμο που δεν γνώριζα,
➤ έχει τίτλο "ονόματα - καταγωγή" και ο σύνδεσμος είναι εδώ
➤ έκανα μια πρώτη αναζήτηση και βρήκα την αναφορά στην εκ πατρός γιαγιά μου, την Φάτσαλουσα...

[πρώτη δημοσίευση Ιούνιος 2017]
του Πολυχρονίου, το όνομα του παππού μου ο οποίος ήλθε
στην Ελλάδα αργότερα μέσω Ρωσίας.
Η Κουγιουμτζάβα, η γιαγιά μου με τα τρία της παιδιά,
το δεύτερο, ο πατέρας μου μόλις 8 χρονών.
θυμάμαι συχνά τα διάφορα ρητά, γνωμικά, ρήσεις... που έλεγε. Για όλα είχε κάτι σχετικό. Να π.χ. τι λέγανε για τις γυναίκες της διπλανής τους πόλης...
"τ' Ορτουλού η γυναίκα φτάει τέκα-τέκα..." η ερμηνεία φαντάζομαι να είναι κατανοητή από όλους.
➤  έχω καταγράψει όσες θυμήθηκα και "κόλλησα" στην ερμηνεία τούτης : "το Ταλασάν ορμάν θα τρώει μας..."
➤  το Ταλασάν δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο από όνομα βουνού. Βρήκα μόνο μια παλιά γέφυρα με αυτό το όνομα. Ίσως το βουνό αυτό να είναι εκεί που έχω το σημείο (1) στον παρακάτω χάρτη. Πολύ κοντά είναι η παλαιά γέφυρα.
➤  ίσως επίσης το βουνό αυτό να υπήρξε τόπος μαρτυρίου για τα σεφκιέτ της Οινόης και Φάτσας και από εκεί να έμεινε η ρήση...
➤  όποιος γνωρίζει ας στείλει μήνυμα ή να σχολιάσει. 


➤  το Ταλασάν Κιοπρισί το αναφέρει ο Ιωακείμ Δ. Σαλτσής στο βιβλίο του "χρονικά Κοτυώρων" στην σελίδα 101


η γέφυρα είναι επί του Λύκου ποταμού, παραπόταμος του Ίρη

Δεν υπάρχουν σχόλια: